ارغا
ارغا

ارغا روستای واقع در استان خراسان رضوی و از توابع شهرستان خلیل آباد که فاصله ی 5 کیلومتری تا شهرستان خلیل آباد و فاصله ی 225 کیلومتری تا مرکز استان را دارا می باشد.ارغا با 726 خانوار و جمعیتی بالغ بر 2631 نفر یکی از روستاهای بزرگ منطقه محسوب می شود.

مردم روستا مردمی خون گرم،قانع،مهمانوازاند که اکثر آنان کشاورز بوده که از این راه امرار معاش می کنند،عده ای دیگر نیز به دامداری ،زنبور داری ،قالی بافی ،پرورش ماهی،پرورش گیاهان گل خانه ای و... مشغول اند.

محصولاتی که کشاورزان روستا تولید و روانه ی بازار مصرف می کنند عبارت اند از:

انگور،کشمش،انار،پسته،زعفران،گندم،جو،ذرت،صیفی جات،پنبه،چغندر،کنجت و...

زمین های زراعی روستا توسط 14 حلقه چاه عمیق و یک رود خانه ی فصلی به نام ششطراز آبیاری می شوند.

امکانات تحصیلی روستا تا مقطع راهنمایی برای فرزندان این روستا فراهم بوده و برای ادامه ی تحصیل در مقطع دبیرستان ناگزیر باید به شهرستان خلیل آباد بروند،آنان اوقات فراغت خود را نیز در کنار پرداختن به امور کشاورزی با ورزش کردن در رشته های مختلف از جمله فوتبال،والیبال،تنیس و... پر می کنند و در این زمینه ها نیز صاحب مقام هایی نیز شده اند.

اهالی روستا برای عقاید و مذهب (شیعه)خود ارزش زیادی قائل اند که در این زمینه  با کمک و یاری هم تعداد 5 مسجد و 3 حسینیه ساخته اند .امامزاده قاسم (ع)نیز جلوه ی ویژه ای به روستا بخشیده است – بنای این امامزاده بیش از 300 سال قدمت دارد و هر ساله پذیرای علاقه مندان و شیفتگان اهل بیت (ع) از نقاط دور و نزدیک می باشد.

سطح بهداشتی مردم روستا در حد مطلوب بوده ،چرا که روستا دارای 2 خانه ی بهداشت و یک بهداری برای ارائه ی خدمات بهداشتی و درمانی بوده که دارای پزشک عمومی و تعدادی بهورز و ماما روستایی مجرب بوده که از روستاهای مجاور نیز برای مداوا به پزشک این روستا مراجعه می شود.البته لازم به ذکر است که یک بهداری با تجهیزات کامل در حال احداث می باشد .

در پایان از زحمات بی دریغ دهیار محترم  و شوراهای اسلامی روستا به خاطر اقداماتی چون:

اجرای طرح هادی روستا،توسعه ی معابر،تسطیح و حصار کشی میدان ورزشی ،جدول کشی،آسفالت معابر عمومی،نصب تابلو،جمع آوری زباله ها،بهسازی مزار شهدا و حصار کشی قبرستان و... که به پیشرفت و توسعه ی روستا کمک شایانی کرده است،کمال تشکر را داریم.

پایان

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : 21 / 6 / 1390برچسب:, | 11:12 | نویسنده : 331 |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • کردی آنلاین