علم و دانش در روستا

 

يرفع الله الذين آمنو منكم و الذين اوتوالعلم درجات ( مجادله ، 11 )

«خدا مقام اهل ايمان و دانشمندان عالم را در دو جهان رفيع مي گرداند».

 

كار علمي و ميدان علم ، سنگر بزرگي در ميدان جهاداست ، لذا با استفاده از تحقيقات علمي كه ارزش بسيار بالايي دارد بايد زمينه هاي رشد و شكوفايي هر چه بيشتر ايران اسلامي را فراهم آوريم . (مقام معظم رهبري)

 

علم و دانش ثروت هايي هستند كه با كسب و فراگيري آنها ، هر جامعه اي رو به سوي پيشرفت و تعالي گام بر مي دارد. جامعه روستايي نيز در اين زمينه ، از پويايي و شكوفايي باالنسبه چشمگيري بر خوردار است به طوري كه اگر ما نگاهي به پيشينه اكثر انديشمندان ، عالمان ،روشنفكران و چهره هاي موفق و ماندگار جامعه خود بيندازيم ، شاهد اين خواهيم بود كه اكثر اين افراد ريشه در روستا و زندگي روستايي دارند.

آيا تا كنون با خود انديشيده ايد كه چه عواملي در رشد و شكوفايي استعدادها و توانايي هاي فرزندان روستايي مي تواند دخيل باشد ؟

در اينجا ابتدا طرف صحبت ما خانواده ها مي باشند . خانواده هاي گرامي عزيز ، فرزندان امانت هاي بزرگي از سوي خداي منان در دست شما هستنذد كه تازه وظيفه شما ، نگهداري درست از اين امانت نيست ، بلكه علاوه بر نگهباني اين موجود گران سنگ و گران قدر، شما رسالت داريد كه آنها را پرورش دهيد، يعني آنچه در آغاز ، در اختيار شما قرار مي گيرد، مجموعه اي ازاستعدادهاي شگفت انگيزي است كه انسان دارد و هنگامي كه شما اين امانت را به جامعه تحويل مي دهيد بايد اين استعدادها در مسير خود رشد كرده و به كمال رسيده باشد. پس چرا ما زمينه و شرايط لازم را براي رشد و پرورش اين استعدادها فراهم نسازيم ؟ چرا بايد فرزندان ما در يك سطح آگاهي و علمي پاييني باقي بمانند و استعدادهايي كه قابليت رسيدن به بالاترين مدارج علمي و دانشگاهي را دارا مي باشند ، از اين نعمت محروم سازيم ؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : 21 / 6 / 1390برچسب:, | 11:12 | نویسنده : 331 |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • کردی آنلاین